There was an error in this gadget

Sunday, May 30, 2010

Perempuan blh jadi "TEAM" bila dpt title "EX"......

Ha... paham tidak tajuk tu??? kalo xpaham.. bllg syorkan supaya korang amik sebiji (sebiji je!!!) kacang ijau dan tumbukkan dlm lesung batu... ok.. jgn buat.. xdpt jwpnnya pun!


bllg hairan ngan perempuan yg asalnya musuh.. bergaduh2...bertikam lidah.. tarik rambut suma sbb nk rebut sorg lelaki...
cth : A (lelaki) kapel ngan B (pmpuan)....
       A (lelaki) da bosan ngan B (pmpuan) ..... n kenal ngan C (pmpuan)
       A (lelaki) kapel ngan C (pmpuan) tanpa pengetahuan B (pmpuan)
       A (lelaki) terkantoi dengan B (pempuan).... 
       B (pmpuan) mengamuk x tntu pasal... C (pmpuan) cmpur tangan...
       C (pmpuan) ckp kt B (pmpuan) lepaskan A ( lelaki) sbb A (lelaki) sygkan die...
       B (pmpuan) bermusuh ngan C (pmpuan)....
       A (lelaki) kapel pulak ngan D (pmpuan)... cerita yg sama berlaku pada C (pmpuan)
       C (pmpuan) dah terhantuk lg tergadah meluahkan perasaan pada B (pmpuan)
       B (pmpuan) alih2 jadi team atau kwn baik (BFF) ngan C (pmpuan)....

haha.. pening bukan??? mcmane bllg 'komplikated'kan cerita nie.. cmtulah jugak cerita cinta depa nieh...
cuma bllg x sangka je.. perempaun mcm B ngan C blh jadi kawan.. slps da bermaki2an.. berkutuk2an.. bersumpah2an... bila da kene dump dengan laki yg sama..tibe2 jadi frens .. pelik bukan?? haha..
time tu bru nmpk perangai "jantan" sbnar A... hehe...

nasihat bllg pada pmpuan : jgn mudah nk emotional.. nk melenting x tntu pasal....selidik dlu sapa yg slh...
nasihat bllg pada lelaki : BRO.... pandai makan.. pandailah Simpan!!! hahhah~ peace


always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Saturday, May 29, 2010

IcitY.... entri wajib budak UiTM....




Da pernah pg i-city???? kat mana i-city???
kat sek 7 dkt ngan uitm shah alam tu...

kalo pg icity je... mst selalu nmpk budak uitm..... jarang nk nmpk budak utm ka... um ka.. uia ker...Ums ka..

hahaa... so sapa2 yg dah p icity tu... apa komen korang??? best ke???

stkt tgk lampu2 tu n snap snap gmbr pastu blik... haha.. mcm xde apa kan??? bllg da pergi 3x tau!!! hahaha...
tapi kali pertama je pg amik gmbr... kali ke 2 ngan kali ke 3 just jlan2 je...
jadi gmbr2 kt bwh nie adalah gmbr bllg pg icity pertama kali dlm bulan 5 cmtulah.. lama da.. tp bru nk upload..:D
biasalah... pemalas bllg nie!!! hahahha

so enjoy la tgk gmbr2 nie.. bllg upload 5 je.. sbb byk sgt kalo nk upload... x larat!!! :)


menarik bukan??? jadi silalah berkunjung sndiri ke icity.... 
selamat pergi! :)



always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Friday, May 28, 2010

BllG mintak tlg sket...

Dek kerana kecemburuan bllg pada EDY!!! yang bru shja kembali ke Malaysia setelah bergelar indonesian selama 3 hari... bllg decide nk p bercuti ke BAndung jugak....

cuma bllg x tau cmne nk dptkan pakej yg murah n menarik... almaklumlah .. bllg kan student je.. jadi budget tu xdelah besar sgt... jadi bllg nk tnya kt sapa2 yg singgah page bllg ni, ada sapa2 yg tau atau ada contact tuk pakej percutian ke bandung selama 3hari 2 malam yg menarik???? hehe...
planning dlm pas rayer.. agak2 sempat ker??


mst korg ckp : pakcik google kan ada...
believe me.. da try search.. huhu byk sgt result.. n pening..
lgpun ..bllg prefer mereka2 yg da ada pengalaman.. hehe...
so.. sapa2 yg ada.. kasi tau bllg ek.. thanks in advance :)
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Renung_renungkan.....







1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ."
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI... ..


2. SENYUM pada orang tua tanda sayang.
SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
SENYUM pada kekasih tanda cinta.
SENYUM depan telefon tanda gila,
masih SENYUM lagi... memang sah GILA!

3. " Manusia jatuh CinTa??Tak heran... "
Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh...
MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE )
MASIH PICIT??
LUAR BIASA!!!!


4. "Cinta..ibarat kentut... "
makin dipendam makin gelisah...
bila di lepaskan ... ... .
ahhhhhhh lega rasanya... ... .

5.Aku terpaku dek renungan matamu,
hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini?
nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN..
lalu ku bertanya, "kau..kentutkan?"



6. "... bila hidupmu dlm kegelapan, "
maka berdoalah; dan apabila selesai berdoa, jika kegelapan masih mengelilingimu maka bayarlah bil letrik yang tertunggak tu!!

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Tuesday, May 25, 2010

KEntuT....

Seorang wanita tua pergi ke klinik untuk membuat pemeriksaan. Doktor bertanyakan kepada wanita tersebut apa masalahnya.

Wanita tua menjawab dia menghadapi masalah kentut yang tidak berbunyi dan tidak berbau, sedangkan dia telah kentut sehingga sepuluh kali banyaknya ketika berada di pejabat. Memandangkan kentutnya tidak berbunyi dan berbau dia langsung tidak menyedari ianya berlaku. Doktor mendengar dengan teliti dan memberi wanita tua tersebut senarai beberapa jenis pil yang perlu di ambil. Doktor mengarahkan wanita tua itu mengambil pil-pil tersebut selama seminggu dan selepas itu datang berjumpa dengannya semula.

Selepas seminggu wanita tua itu datang semula ke klinik untuk menyatakan rasa tidak puas hatinya kepada doktor.

"Saya tak tau apa yang doktor berikan kepada saya, tapi bau udara di sekitar saya sangat busuk, tak dengar bunyi apa-apa pun tapi busuknya sangat dahsyat", kata wanita itu.

"Bagus, sekarang deria bau awak dah pulih, kita akan usaha untuk pulihkan deria pendengaran awak pula", kata doktor

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Monday, May 24, 2010

ini bukan UPdate... :(

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama  oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..............
shahir : kebahagiaan dlm perpisahan....

** bllg suka sgt lagu nie... dok layan berkali2...

ermm.. maap ya... bllg x dpt nk update entri kali nie... hari pnt sgt ... first day bllg praktikal... dah kene site visit ... badan pun letih.. mmg mlm nie flat awal... bllg janji.. sok mlm bllg update!!! insyaAllah :)

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Kenali seseorang melalui kentut.....

1. Orang TIDAK JUJUR
Orang yang kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.

2. Orang BENGONG
Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.

3. Orang BERWAWASAN 2020
Orang yang tahu masa yang terbaik untuk kentut.

4. Orang SENGSARA
Orang yang ingin kentut tapi tidak boleh kentut.

5. Orang MISTERIUS
Orang yang kalau kentut, orang lain tidak ada yang tahu.

6. Orang GUGUP
Orang yang tiba-tiba terkentut bila di sergah.

7. Orang yang KONFIDENT
Orang yang melepaskan kentutnya dengan bunyi yang amat lantang

8. Orang SADIS
Orang yang kentut di dalam selimut lalu dikibaskan baunya pada orang lain

9. Orang PEMALU
Orang yang kentut tidak bunyi tapi takut orang terbau kentutnya.

10. Orang yang STRATEGIK
Orang yang menyembunyikan kentutnya dengan ketawa yang kuat supaya orang lain tidak dapat mendengar bunyi kentutnya.

11. Orang PELIK
Orang yang boleh mengeluarkan kentut apabila di suruh

12. Orang SOMBONG
Orang yang sering mencium kentutnya sendiri dan bercerita akan keharuman kentutnya.

13. Orang JUJUR
Orang yang mengaku kalau

14. Orang PINTAR
Orang yang boleh menghurai kandungan bau kentut orang lain seperti bau telur atau buah durian.

15. Orang yang ROMANTIK
Orang yang kentut bunyinya mendayu dan berirama merdu ketika sedang berdating

16. Orang yang PANAS BARAN
Orang yang mudah marah bila terbau kentut walaupun kentutnya sendiri

17. Orang yang PELUPA
Orang yang tertanya-tanya bila terbau kentut padahal dia sendiri yang kentut



jadi.. mana satu adakah anda?? :P

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Sunday, May 23, 2010

haRI sabtu yg berantai.....

apa yg sedap mcm ayam KFc??? sdp ke ayam kFc???

KFC yg bru tu da try??? black paper tu.... bg bllg biasa je... pedas lak tu!!! bllg mmg x than pedas...

PEDas k x komen2 kritik aF mlm tadi??? x kan??? kalo x mlut ADlin tu leh tahan jugak.. nk lazer je kejenya...

KEjenya Bllg nnti akan bermula pada senin nie... waa takot kot!!! bye2 pen n kertas, hai hai microsoft words n files...

FIle bllG hilang pulak!!! sapa punya keje tah mencuri.... 

Mencuri kan dosa... tp kalo Adira AF dah curi hati bLLG cmne? sapa nk jawb

Jwb jgn x jwb.. bllg nk tanya... knp pempuan suka jual mahal.... penat nk kejar...

Kejar ayam siang tadi... jatuh lak.. terkena batu... abis koyak sume bju...

BAju shahir x kena mlm tadi.... tapi die mng... mmg die layak...

LAyak x kalo anak dara nk menggatal dengan suami org??? mcm Fasha Sandha...

Fasha sanDha berlakon dlm cter tv3 tadi ttp nk sexy ... 

Sexy lah si geng2 K.I.T.A kt astro ria ...suka tgk scha tu... pilihan hati...

HAti kaLo da x suka jgan nk paksa kan...x guna jugak... lama2 blh jadi benci...

BEnci dengan orang2 yg berumur tapi xde budi Bahasa.. sungguh kasihan...

KAsihan tadi ada perempuan kene tmpar dengan bapuk dlm video kt utube... bukan sekali .. tp TIGA...

TIGa.... TIGA.... eh da pukul 3!!! ok.. bllg nk tdo.. bye! 






always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Saturday, May 22, 2010

haDiah BirthDay untuk Alisya....

terpanggil belalang untuk menyertai pertandingan ini.. kerana bukan saja bllg telah di tag oleh si YAtie... (nakal sungguh kamu ya... =P) tapi juga bllg suka join contest... oh satu lg sbb alisya tu comel.. hehe...
geyamm tgk budak2 comel ;)


so.. untuk bro EyriQazz.... jgn pning2 nk mencari hadiah tuk alisya tu... hehe...
setelah bllg soal siasat dan analisa... bllg dpt info dr stalker spy bllg bhwa alisya berumur 1 tahun.. hehe
kecik lg..rupanya...:)

budak yg berumur 1 tahun mmg suka bermain... dan pada masa nie jugak otak die bru stat nk berkmbang.. hehe..
jadi dgn itu bllg syorkan permainan nie...

x pun yang nie....

BelalanG rasa antara 2 permainan nie sesuai dengan alisya... bukan shj permainan ni menarik sbb colorful.. tambahan ngan bunyi2an yg leh menarik perhatian.. tp yg utamanya ialah ada fungsi mendidik :)
kira package la.... 3 dlm satu.. mainan...hiburan dan didikan ;)

jadi... 22 june nnti genap lah alisya setahun.. hehe.. mesti daddy ngan mummy die buat birhtday party tuk die.. hihi...
bllg teringin nk tgk alisya pakai bju mcm gmbr kt bwh nie.. 
suka bllg tgk baby pakai bju2 cmnie.. comel n rasa lucu... hehe ;)
bukan niat nk mengejek.. tp meyenangkan hati... 

                 


comel bukan????

oh untuk entri yg bllg minat adalah... LIsa surihani oh lisa surihani.... sbb...
bllg masih angau pada die... adamaya fever!!!
dont blame me 
blame TV3... hehe ;P

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Friday, May 21, 2010

RM 50.....

ISmaiL dan isterinya, Suziela pergi ke pesta PUlau Pinang setiap tahun. Apabila terpandang pesawat ringan yang membawa dua penumpang berlegar-legar di udara, Ismail termenung.

" Suzie, abang teringin nak naik pesawat tu, " kata Ismail.

Setiap tahun Suzie akan bagi alasan yang sama bagi menghalang hasrat suaminya.

"Tak payahlah bang, Rm 50 untuk sekali naik, oii... mahal tu, membazir saja. Duit sebanyak tu boleh beli banyak benda lain."

Tahun berikutnya, Suzie dan Ismail pergi lagi ke pesta tu. Ismail masih lagi ingin menaiki pesawat tu.

"Suzie, abg dah berumur 65 tahun sekarang. Kalau abang tak naik hari ini, mungkin abang tak akan dapat peluang buat selama-lamanya " kata Ismail.

"Abang, RM 50 tu mahal, membazir sahaja," kata Suziela.

Sedang mereka berbual, tiba2 juruterbang datang dan mempelawa kedua-dua menaiki pesawat itu dengan percuma tetapi dengan satu syarat.

" Makcik dan Pakcik mesti duduk diam dan tidak berkata sepatah pun semasa berada di udara. JIka makcik atau pakcik menjerit, saya kenakan bayaran RM 50." kata juruterbang.

Suziela dan Ismail setuju. Sewaktu di udara, juruterbang melakukan pelbagai aksi, menjunam, tunggang terbalik dan berpusing-pusing tetapi tidak ada sepatah pun perkataan yang keluar dari mulut kedua2 mereka. Berulang kali juruterbang melakukan aksi ngeri tetapi pasangan itu tetap tidak menjerit.

"Wah.. hebatnya... saya dah lakukan macam-macam cara untuk buatkan pakcik dan makcik menjerit tapi tidak berjaya," kata juruterbang.

"Sebenarnya pakcik nk menjerit semasa Suzie terjatuh dari pesawat tapi RM50 tu besar, membazir saja, " kata Ismail..
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

UPDATE !!! >>> BeLalAnG kasi teka_teKI....

entri lepaih bllg kasi teka-teki dengan jwbn... sbb apa??? sbb bllg baik hati....
entri kali ni bllg kasi teka-teki tanpa jwapn.... sbb apa??? sbb bllg nk uji korang...

so... 3 teka-teki bllg... sila jwb yea... oh sblm tu... xde hadiah... sp nk jwb.. dipersilakan.. sapa xnk jwb.. jwb dlm hati jelah ek :P

soalan bllg...:

1. Mee apa yg ada tahi lalat??? euwww
2. Mee apa yg sejuk??? x lalu nk makan...
3. Mee apa yg garang?? takotnya nk mam... :p

indah sunggh malam ini...
disertakan cahaya bulan menyinari...
wahai rakyat jelata bijak bestari...
jwblah teka - teki belalang ini... 


SEPERTI YG DI JANJIKAN..... BLLG AKAN PUBLISHKAN JWPNNYA PADA 21 MAC 2010...
HARI NIE LA TU KAN...
SO.... SBLM TU TAHNIAH DI UCAPKAN KEPADA EDY N YATIE YG BERJAYA MENEKA TEKA-TEKI BELALANG .... MALANGNYA TIADA SIAPA YG BERJAYA MENEKA KE3 3 SOKLAN DGN TEPAT....


JAWAPAN 1 : MILA AF.....
JAWAPAN 2 : MILO AIS....
JAWAPAN 3 : MISAE ( MAK SIN-CHAN)
HEHEHE ;)


always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Wednesday, May 19, 2010

BelalanG berteka_teki... ;)

1. bende ape yang bile simbah air sebanyak mane pon kedalamnye paras air nye setakat tuu je tak naik-naik?

JAWAPAN = mangkuk tandas hahaha


2. kenape pemandu teksi mintak duit nanti kenape die tak mintak duit dulu sebelom die mulakan perjalanan?

JAWAPAN = sebab kalo die mintak duit dulu duit tu tak laku sebab itu duit lama

3. pergi terbang.... balik berenang ape mende tu , jawabla kalo terer..

JAWAPAN = pancing la sebab bile kite campakkan joran, die terbang tapi bile dah dapat ikan die berenang

4. orang yang kene penyakit aids boleh tahan berape hari?

JAWAPAN = 3 HARI SEBAB
A=AHAD
I=ISNIN
D=DAN
S=SELASA


5. satu ela kain bersamaan RM3 ringgit satu ekor ayam bersamaan berapa ringgit?

JAWAPAN = seekor ayam = 2 kaki
sehaler kain = 3 kaki
seekor ayam = 2 ringgit 

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Tuesday, May 18, 2010

BelalanG ada KemBar la....

kalo abg eq pun ada kembar..... bllg pun da jumpa kembar bllg.. gigih bllg carik nie... hehehe
yalah... mula2 dlu yatie pnh ckp kt bllg.... ada blogger lain yg guna nma bllg jugak.. hehe
tp bllg x sempat nk tgk... hehe

so... hinggalah 1 hari kan... tibe2 ada sorg blogger tgur bllg n bllg hampir pengsan terkejut sbb nama kita sama... kita serupa~


cuma lain sket je... sbb die Belalang HIjau....
bllg lak... bllg anak NUjum pak Belalang... wah... :P

nama blog die... Suara Bwh tanah.... hehe...
ptutlah asal bllg jalan kt tnh je.. ada suara memanggil2 nama belalang... x ah.. gurau je ;P


so.. sngt happi bila dpt tau wjudnya kembar bllg.. hehe... walaupon realitinya lain mak lain bapak.. ah x kisah.. janji meriah .. kan? ;)

entri ni adalah entri mengenalkan bllg ijau pada viewers2 bllg... n juga as entri balas pada entri bllg ijau.. hhehe
nak tau apa yg bllg ijau tulis psal bllg... blh baca kt sini.. >>>> click !!

nota kaki : jangan jeles lg.. ;P
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Saturday, May 15, 2010

KIsaH hanTu....

Tiga ekor hantu sedang bertenggek kat dahan pokok..
Tiba-tiba hantu 1 berkata kepada hantu 2 & 3..
Hantu 1: Awak nampak tak rumah kat hujung kampung tu?
Hantu 2 & 3: Nampak..
Terus hantu 1 terbang ke arah rumah itu dan 15 saat kemudian dia kembali dengan darah yang penuh di mulut dan gigi...
Hantu 1: Satu rumah 2 dah saya kerjakan....

Kemudian hantu 2 berkata pula.. Awak nampak tak kampung kat hujung tu?
Hantu 1 & 3: Nampak...
Hantu 2 terus terbang ke arah kampung itu.. 10 saat kemudian dia kembali dengan darah yang penuh di mulut dan gigi..
Hantu 2: Satu kampung tu dah saya kerjakan..
Kemudian hantu 3 pun terus terbang tanpa berkata apa2...

3 saat kemudian dia kembali dengan darah yang penuh di mulut dan seluruh muka..
Kemudian dia berkata..
Hantu 3: Awak nampak tak pokok kat sana 2?
Hantu 1 & 2: Nampak..
Kemudian hantu 3 berkata..
Hantu 3: Errrkkk... tadi saya tak nampak...(bercakap dgn pnuh sopan & kesusilaan)

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Thursday, May 13, 2010

Citarasa Masyarakat MELaysia...

mula2 spaQ....
pastu NUR kasih....
Skg nie... ADamMaya.....

rata2 suma drama nie mendapat sambutan yang agak menggalakan... x percaya??
tau dah mst x percaya.. oleh tu, bllg da sediakan bukti2 yg membuktikan cter nie diterima oleh rakyat malaysia..

sPA Q....


ingt lgi cter nie???? cter yg dipelopori oleh aweks cun2 yg menggiurkan!!!
korg x rase menggiurkan??? sudeehhhh... bllg tgk cter nie pun sbb awek2 die yg seksi pandai berlakon...
penerimaan masyarakt thdp cter.. fuyooh.. smpai menymph2...
tp yg plg ketara .. tibe2 wujudnya pulak gelang n rantai Spa Q... kan??? pasan x?? hehe..

Nur KAsih... 


perlu lg k bllg ckp pasal nur kasih??? x perlu rasanya...
rating cter nie mmg tinggi kot.. smpai tv3 men cter 2 3 kali masih lg ditonton...
x puas tgk kt tv... donload pun jalan..!!!

AdamMAya...


cter yg bru je abis tadi... hehe
jalan cter sangt simple... tp die punya pengaruh tu.. smpaikan bllg terdengar term "virus adamaya"..
kira hebat la jugakkan...
cter ni bijak sbb plakon die sume cute2 kan... heh!!!

jadi.. bllg da analisa dan buat observation.. (cewahhhh)
satu persamaan antara ke3 3 cter nie adalah... base cter nie sng je.... 

PERCINTAAN....


................................KECURANGAN
 & KEMATIAN *tertaluk pada cerita tertentu....


rasanya nie lah kot citarasa masyarakt malaysia... hmmm...
korang rase????



always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Wednesday, May 12, 2010

orang lama leh layan lagu lama je... apa kes???

ada orang bernanah tinge dengar lagu2 lama.... 
katanya geli... xleh tahan... berdiri bolu tengkuk... seriau macam2 lg la....
 ELEH!!!!!

bllg dgr lagu2... mcm ahmad jais.... uji rashid... jeffry din...byk lg la... lagu 60an, 70an, 80an suma bllg layan...
xde diskriminasi ya dlm bermuzik!!!!

hehehe....

tp bllg layan jugak lgu2 hiphop... rappers... universal la katakan!!! nasyid pun layan jugak!!!

satu je bllg tertanya2... kita menuju ke zaman lama kembali bukan??? korang suma pasan x???
yala... tibe2 skg nie kua plak lgu2 bru yg mnggunakan lagu2 lama sbg opening... x caya???
kalo x caya click play kt lgu bwh nie....




hebat bukan??? 

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Tuesday, May 11, 2010

AmaLkan BUdaya MembaCa....

wah.. kalo abg eq tu blik kg... bllg pun blik jugak!!! (xnk kalah!) =P
hehee...

first of first thing bila da smpai kt kampung... apelagi operasi mengemas di jalankan!!!
almaklumlah berbulan2 lamanya tinggalkan bilik tidur tu.. heh.
untuk hari nie.. bllg fokuskan pada satu benda.. heh!!!
>>>>>>>>; my magazine collection...

masuk blik je.. tgk berterabur sana sini... suma angkara 2 insan degil ( my sis)
mmg nk kene maki leter la kan!!!

bersepah2!! sakit mata!!!

sbllg decide da tiba masanya!!!
bllg amik kptusan drastik, selamt tinggal koleksiku... AKU DAH BESAR!!!!
hahahahahha



utopia = 45 buah
hype = 36 buah
gempak = 18 buah
klik = 8 buah
others = 10 buah

total = 117 X rm5 ( averaga harga setiap buku)
                                                      =  RM 585

agak2 kalo bllg jual... dpt blik x rm585 nie??? heh! 

koleksi nie yg bllg simpan....
kene dgn citarasa katanya =P

nota kaki : kata mak : jangan di buang.... kasi hadiah hr ibu duit tu... !!! =P



always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Sunday, May 09, 2010

Sayang MAk x???

HAppy MOthers day utk semua mama2... mak2... makcik2... nenek2... kakak2... adik2... yg telah bergelar ibu di luar sana tu...
segulung perhargaan bllg ucapkan kepada semua ibu2 kerana kepayahan & pengorbanan mereka membesarkan dan mendidik anak2 sehingga menjadi seorang manusia....




as for bllg... mak, maklah wanita yg bllg paling syang sangat.... the one n the only girl in my life...!!!! 
mekasih mak kerana melahirkan, membesarkan, mendidik dan mengasuh bllg menjadi seorg insan yg berguna.. insyaAllah.





SA'DIAH bT HJ SANIP

pengorbanannya sangat  x ternilai buat bllg....
walaupon terpaksa piat telinga bllg....
walaupon terpaksa leter sepanjang hari....
walaupon sanggup bersusah payah tuk anaknya....
mak masih syang bllg ... hehehe 

mekasih mak!!!! 
akan ku bls jasamu !!!! AKU JANJI!!!!



tgk kt blog suma entri pasal ibu... adik2 bllg pun sume ada somthg tuk mak...


akak ckp : abg.... x wish kt mak ker???? akak nk wish last sekali.. ada benda nk bg...
adik ckp : mak... nah nie kad adik uat spesel tuk mak....

bllg ckp : mak, selamat hari ibu... tp... xde hadiah tuk mak....=(

*************************************************************************************************

oh.. sempena hari ibu juga.. bllg nk ucap tuk makcik yam < sila Klik .... 

sbb cikyam slalu jenguk page bllg...
mekasih cik yam... semoga panjang umur dan di murankan rezeki...
bllg da anggp cikyam mcm mak bllg jugak.... SELAMAT HARI IBU!!!! ^_^







always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Saturday, May 08, 2010

Awek2 tertanya2.....parody

wondergirls???? suma kenal kan???
cun bukan... 
tgk Kecik besar kecik besar geyammmmm je... heheh
bak kater ore qlate : aloh aloh aloh aloh aloh... comeyyy lote...

keliru mana satu nk plih??? bllg pun sama =P

lately... mana2 radio dok pasang lgu nobody tu.. heh...
padahal lgu tu da x men da kt negara depa.. hehe
takpa takpa... yg penting industry muzik bahagia n berseri2...

antara lagu2 die yg bllg rasa cmbest :


  • nobody
  • so hot
  • tell me
  • irony
  • move

dok belek2 utube terjumpa nie... biasalah kan lagu top mcm nie mesti ada video2 parody.. haha
mmg bllg suka tgk video parody.... tgk org2 yg nk meniru nie kreatif atau tidak...

cmtu jugak lgu nobody yg tetap ada video parodynya... listen n watch!

abe ko baba ae baba ae bayuttttttt.......



satu lg video yg mmbuatkan bllg ketawa terkentut2...
video Telephone : lADY gAgita n haronce!!!! 


video original : sila klik!!!


parodynya :



enjjoy.... mari sama2 ketawa terkentut2...

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Friday, May 07, 2010

Slogan untuk aBG eQ.....



first of all.. for sure lah bllg mmg kaki join contest kan!!! ahaa...dah sah2 la contest abg eQ nie  nk xnk bllg kene join.. sbb apa??? xde sbb... wajib join.. haha =P


jadi kata2 azimat ku adalah :

Hmmm.. saya follow KUrasakan something kerana... kerana mmg nk follow... kalo x follow nnti cmne nk tau update terbaru dr abg eq kan.. n for surely akan miss gmbr2 die ( xkisah la muka sndiri atau brg2 peribadi) yg sentiasa menjadi pojaan lobang idung setiap followersnya =)

p/s : abg eq.. ckup 30 .... hehe
yg dlm kurungan ngan tanda garis xyah kira la... blh kan blh kan blh kan???? ;)
done n done..... 


nota kaki : nk tadah air dr skg utk 31 mei.... air bersih tuk penilikan yg berkesan.. hahahha =P
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Thursday, May 06, 2010

HOt StuFF!!!!

TAU APA  TU HOT STUFF???
PERNAH DENGAR HOT STUFF???
PERNaH JADI HOT STUF???


ADA ORANG CAKAP HOT STUFF TU MACAM TWISTIES HOT STUFF???? 
ye ker??
BUKANLAH.... terttttt

ADA ORANG CAKAP HOT STUFF TU MACAM KFC HOT N SPICY??? 
ye ker????

BUKAN JUGAK.... tertttttt

ADA ORANG CAKAP HOT STUFF TU MACAM CILI PADI... KECIK2 CILI PADI????
ye ker???
OH... MESTILAH BUKAN JUGAK!! terttttt


SO.. APA DIA HOT STUFF NIE???


Hot STUFF nie adalah brg hangat !!! brg panas!!! cthnya benda yg tgh diperkatakan skg...
tapi entri nie Belalang nk translatekan term HOT STUFF nie pada orang....


Pernah merasa jadi HOT sTUFF??? sapa2 yg hensem atau cun kat lua sana tu surely pnh rasa kan.. hehe
Belalang??? hahaa.. of kos la HOT stufff.... ** tetibe nk pasan!!
haha..selalunya org yg HOT stuff nie akan direbut2 oleh 2 3 orang.. haha
x kisah la laki k pmpuan... sama je....
sapa2 yg pnh jadi hot stuff kt lua sana tu.. mesti pnh rasa perasaan nie.. best bukan???


tp korang yg hot stuff tu xyah nk perasan bgus cm HAnis Zulaika tu k.. x pun Mcm aaron aziz ,,,
buat biasa2 sudah,.. sbb hot tu kalo kene simbah air panas pun padam!! x lama !!!hahahaha
lama2 nnti org da bosan.. org blah jugak.. heh!!!


tapi yg best nya jadi hot stuff nie... dpt layanan istimewa oooo... wa ckp lu.. mmg terbaekk lah...
jadi hot stuff x perlu lawa... x cya???? x cya dah.. ramai org yg bllg da jumpa less lawa n hensem tp ttp menjadi rebutan.. bak kata pak Li.. hati tu penting beb.. hati... 
paras rupa no2 yea....


jadi, pesanan bllg pada hot2 stuff kt lua sana tu... JAngan sesekAli memPErmainkan perasann orang ye...
x bek!! nnti padah binasa terkena diri jua...






** skrg nie ramai org ltak pic adik mia sara kt bLog sana sni...
nk kasi rating naik.. bllg pun nk letak...
lgpun adik miasara nie tgh hot stuff!!!!!! 




alala2.. comel bukan?




lelaki tu adalah bllg... haha 
x percaya?? terpulang....




always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Wednesday, May 05, 2010

MaNIs? manis gula... Cantik? cantik ker??? =p

-gambar tiada kaitan... mood chomel.. ha3 perasan-

ok... Kali nie nak share opinions dengan readers sume pasal orang2 yang kamu sayang nie..
pilihan hati : CANTIK(HENSEM) atau MANIS????

ermmm... ade ke perbezaan antara cantik ngan manis nie??
cm xde je kan.. well bagi belalang la.. byk sangat bezanya..
cantik.. sume orang suka benda yang cantik.. sume orang suka benda yang lawa...sume orang cair pada orang hensem.. sume orang nk kejar benda yang menawan...
tapi berapa lama tahan bende cntik tue dlm mata kita??? x mungkin selama2 nya
kerana cantik ini hanya bertahan utk tempoh yg kejap je...


Manis sebaliknya...manis nie adlah subjektif di mata seseorang ....
x siapa tahu dimana terletaknya kemanisan seseorang tue...sbb bende nie subjektif... he3 terlalu abstrak even kumpulan abstrak ke bulan pun x dpt nk merugkai ape itu kemanisan wajah seorang insan... he3
lain orang lain pendapat... ada kata manis pada mata, hidung, bibir, senyuman, lesung pipit, tahi lalat, dan bermacam2 lagilah.. so mmg bende nie x dpt nk di terangkan dengan kata2... he3
hanya orang yg melihat shaja tahu di mana terletaknya manis wajah seseorang... jeng3x




ape yg belalang nak kater pada sini adalah x guna ada wajah yg cntik jika perrangai x manis di pandang... bialah perangai kita biase dan boleh diterima walaupon wajah x secantik mana
sebab... dlm wajah kita nie Allah mmg dah ciptakn ada kemanisan masing2...
sebab tu lah kekadanng kita nie selalu menjadi pengkritik bebas mengatakan :
"tgk tue, perempuan lawa gler.. tapi muka balak cm pecah rumah, x match!!!" atau "ruginya mamat tue.. aku lgi lawa, xde taste btul pilih pempuan cmtue..."

emm... x perlu kot nak mengangkat bakul sendiri sbb walaupon awak tue lawa mcm puteri aurora beradu... he3
selalu kiter tgk byk psangan yg mcm x matchkan.. tapi tuelah namenya jodoh kan...
orang ckp bia x lawa.. asal mata sedap memandang..
means mereka dah nampak kemanisan dlm wajah pasangan mereka yg boleh mereka nak tatap tiap2 hari...
xdelah terkejut kan bila bgun tdo.. bak kate lecturer bllg... he3


ada orang x dpt nak bezakan antara lawa/cantik nie dengan manis...
senang je...
bg belalang la kan.. orang lawa, cantik atau hensem nie kiter kejap je kita nak pandang .. pastu lama2 kiter boring tgk die pasal xde ape yg kita nak pandang kat die.. orang manis nie lak.. bila kita pandang die je.. kita rase sedap je mata memandang...so bila kita pandang die lagi kita rase best je... he3.. nak lagi nak lagi nak lagi.. (nak pandang je la... sighhh~)
wah belalang! jiwang lak ko mlm2 nie.. under 18 ok (censored) ha3



oleh tue... manis atau lawa.. pilihan sendiri la... mane satu berkenan di hati.. tapi bg belalang la kan... manis la of course... manis tue kekal hingga ke hujung nyawa
contoh:
lawa nie kejap je... bila ade kedut kat muka.. hilanglah lawanya..
manis plak..cth manis lesung pipit kan.. sampai tua ade lagi lesung pipit tue unless kalo dah buat pembedahan plastik nk ilangkan lesung pipit tue... he3
ermmm... so xyahlah nak bli makeup mahal2 pasal wajah yg manis tue natural bukan dtg dr makeup berharga "RM49.90 je, x sampai rm50 pun.." ha3

so.. fikirlah sendiri yea ... he3.. akhir kata.. BIa lah wajah itu MAnis dengan IMAn.. peace





always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...