There was an error in this gadget

Wednesday, June 30, 2010

Payu Dara pengganti TIket.....

Sila lihat video di bawah...
ada sense of humor.... ^_^
hope as the entertainment before pull the blanket... yawn~



In some provinces in China , it is popular nowadays to use cell phone to   
pay for the bus ride. Recently there is a video showing a sexy young woman
using her cell phone on her chest, press against the scanner to pay.       
                                                                           
The older woman behind her saw the action and tried pressing her chest     
against the scanner but no response. The passengers burst into laughters. 
This video is 47 seconds and has already attracted 1.7 million hit.       
 p/s : saja nk share video nie...:)
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Bila da Keje.....

Hmmmm... LAma giler ahhh blog nie mcm x berupdate!!!!
MAlas yg menimpa2 tu kalo ditimbang dlm skala kati aganya adalah dlm 5 kati...
malas x??? :P

Jeles ngan blogger lain yg rajin update bl0g derang.... agak2 ada x servis tuk ngapdatekan blog orang???
kalo ada... bg tau bllg yah....:)

anyway... ckp pasal xde masa nie... semenjak da stat praktikal nie.. mmg xde masa yg terluang tuk blog...
alasan je sbnanyer...
yela... kt opis xde tenet... blog.. FB ...ym.. sume say bai bai jela... tp gosip hai hai..:)
orang opis suka gosip ok... tadi je aku dpt satu email pasal lady gaga jatuh dek kasut tumit tinggi dia tu... hahaa. ketawa bllg berdekah2 kt opis tu... hehe..
almaklumlah.. stress keje..sekali kala dpt lwak yg x berapa lawak pun jadi kelakar...

ckp pasal keje pulak.. smlm p campus jumpa advisor...hurmm.. mls nk cter sal advisor...:(
dlm perjalanan balik... terkejut aku bila member sejoli aku ; Yana..tibe2 mengeluarkan ayat yg agak tergamam aku mendengarnya....

" Sekarang nie bila da keje.... brulah tau mcmana susahnya nk carik duit... terasa dowh...
dlu x pkir pun.. skg nie.. nk beli bju sehelai pun berkira... agak2 ckup x bjet kita tuk beli bju tu...."

speechless jap dgr** lima minit aku paused!!!
(cakap da macam mak2 da....)) >> sori yana :P



tapi ada btulnya jugak apa yg die ckp.. yalah... dlu time ada MBF (mak bapak finance)... kita mmg x merasa kesusahannya.. skg nie... bru lah merasa cmne susahnya nk cari RM1 tu tuk tmpung kehidupan kita..
apa2 pun... semakin grow up kita.. semakin matang pemikiran kita ok.. fikirkan mana yg terbaik tuk diri kita... peace!! :)

nota kaki : mlm nie update lmbt sbb tadi ajar my mom about FB....
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Saturday, June 26, 2010

Hujung MInggu....

Hari MInggu cmnie.....



1. MMg best bgun lmbt.......
2. MMg best maNDi lambt....
3. MMg Best lepak dan BErmalas-malasan....
4. MMg best bergurau Dengan Adik beradik...
5. MMg best maKAn byk2....
6. MMg best kalo dpt MAkan makanan idaman...
7. MMg best dpt blogging dengan riang...
8. MMg best tgk tv cerita2 menarik...
9. MMg best dpt hang out dengan kawan2...
10. Mmg best2 sgt buat sume benda di atas.....

jadi korang yg lain2.... buat apa di hujung minggu??? :)
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Tuesday, June 22, 2010

KISaH Roti Canai....

Seorang sahabat yang mengambil kursus Sport Science dari UPM memberitahu sekiranya kita mula bekerja pada umur 20 tahun dan makan sebiji roti canai setiap hari, kita mungkin tidak akan hidup sehingga umur 55 tahun.

Kenapa?

Sebiji roti canai mengandungi kalori sama dengan 5 KM berjogging. Maknanya, sekiranya kita jogging sejauh 5 km, lepas tu kita sapu sebiji roti canai serupalah kita tak jogging langsung. Dah tu kadang-kadang sapu sampai 2 biji dan langsung tak jogging. Selain dari itu, terdapat so much
oil in roti canai.Nak uli tepung, taruh minyak, nak canai, taruh minyak, nak goreng taruh minyak. Dah tu, minyak tukang roti pun masuk sekali (peluh dia). Bila kita exercise, kita peluh. Penyakit keluar bersama peluh, itu pasal kita sihat bila berpeluh. Sekarang, kita makan tukang roti canai punya penyakit pulak.Lagi satu, jangan makan roti canai yang tukang buatnya pakai cincin sebelah kiri.
Faham-faham ajelah... Huhu

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Monday, June 21, 2010

EntRI hari BApa....

HAri nie hari bapa...
ada satu kisah bllg nk kongsi kan pada smua... 
dan entri nie tuk bllg review balik suatu hari bila bllg da bergelar sorg ayah ;)

ayah dengan adik ayah..... 

BApa bllg.. namanya ABD RAhim b SUlaiman... seorang yg amat tegas... dan garang... 
almaklumlah.. bekas seorang tentera darat malaysia...

tp ayah seorang yg pendiam... x byk ckp... tp selalu nya ayah akan mengiyakan je apa yg bllg mintak atau nak...
yela... at that time.. bllg anak tunggal... semuanya kemahuan bllg mmg di beri..
pernh satu ketika... bllg nk sangat pergi lawatan ngan kwn2... 
mak mmg seboleh2nya x bg... berat hati agaknya nk lepaskan bllg sorg2 untuk 3 hari...
bllg da merayu2 nie sedaya upaya nk pg jugak... mak da xde alasan lg nk halang bllg.. akhirnya mak ckp :
"pergilah tnya ayah kau... kalu bleh mak kasi"
bllg tergamam!!!! mak mmg tau bllg takut nk tnya ayah... tp bllg branikan juga tnya ayah...
ayah hanya jwb.. " pergilah... " ... sepatah perkataan je... *mak menjeling kat ayah....

ada pula sekali bllg keluar ke pasaraya....bllg nk satu benda(bllg da x ingt apa bendanya.. mainan kot)... tp bllg sangat2 x sbar... at that time bllg berumur 8 tahun.. mak pula tgh ambil duit dlm bilik atm...
bllg punyalah merengek nkkan benda tu..ayah ckp sbrlah.. tgu mak...
tp bllg degil!!! bllg jerit lg kuat2.. lama2 ayah tensen n ayah lempang bllg sehingga bllg terpelanting jauh dr ayah... bllg diam!!! terdengar sorg auntie india berkata aiyoooooo.....
lps tu ... bllg pergi kt mak. dan menangis...ayah x tau kemana...
dlm kereta... ayah pjuk bllg... belikan benda tu.. dan minta maaf... 
itulah sekali bllg pernh dipukul oleh ayah.. smpai ke hari nie... isnyaAllah bllg xnk kene lg..**sakit..

kisah yg terkahir.... hari lahir ayah.. 15 JAnuari 1958...
bllg ingt lg tahun lepas... bllg anta msg kt ayah wish selamat hari lahir....
ayah telepon dan tnya bllg da breakfast.. at that time.. bllg dlm perjalanan nk ke kuliah...
dr cara ayah tnya.. bllg tau ayah caring pasal bllg...

ayah dengan mak.. ayah pandang apelah tu.. hihi

Terima KAsih ayah.... Bllg xkan lupakan jasamu... walaupun bllg anak mak.. tapi bllg syang ayah ... :)


always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Sunday, June 20, 2010

Kalau BUkan 18tahun... sila JAngan Tengok!!!!

ada orang bagi gmbr nie kat belalang....
belalang x tau nk bg gmbr nie kt sapa... bllg kasi kt hangpa suma naa... :p


jgn tgk lama2.... nnti bentan!!!!

p/s : sekadar berkongsi pekara yg pelik tapi benar...xde niat nk melucassss 

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Friday, June 18, 2010

Akibat tak belajar bahasa Inggeris

Seorang tukang kebun yang tidak tahu berbahasa inggris telah digigit tebuan.dia masuk ke bilik bilik tuan nye utk mencari ubat


TUAN : my god! what do you want

PEKERJA : saya di gigit tebuan, tuan.

TUAN : what did you say?

PEKERJA : bukan masuk pasir, digigit tebuan.

TUAN : go, go, and get out from here!

PEKERJA : bukan tarian a go go, tuan , saya digigit tebuan tuan.

TUAN : shut up

PEKERJA : bukan sedap, tuan, sakit!
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Monday, June 14, 2010

Azab seorang Cikgu .....

Kelas yang tadi riuh rendah tiada guru, kini menjadi senyap sunyi. Ini adalah kerana guru yang paling digeruni telah masuk ke dalam kelas. Wajahnya garang seperti Jin yang tidak ada Shamsudin. Kalau hendak tahu ikutilah pelajaran cikgu ini.

Murid-murid: Selamat pagi, cikgu.
Cikgu: (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja?Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?
Murid-murid: Selamat pagi,petang dan malam cikgu!
Cikgu: Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.
Murid-murid: Selamat sejahtera cikgu!
Cikgu: Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik . Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu,faham?
Murid-murid: Faham, cikgu!
Cikgu: Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
Murid-murid: (senyap)
Cikgu: Pandai!
Murid-murid: Bodoh!
Cikgu: Tinggi!
Murid-murid: Rendah!
Cikgu: Jauh!
Murid-murid: Dekat!
Cikgu: Keadilan!
Murid-murid: Umno!
Cikgu: Salah!
Murid-murid: Betul!
Cikgu: Bodoh!
Murid-murid: Pandai!
Cikgu: Bukan!
Murid-murid: Ya!
Cikgu: Oh Tuhan!
Murid-murid: Oh Hamba!
Cikgu: Dengar ini!
Murid-murid: Dengar itu!Cikgu: Diam!
Murid-murid: Bising!
Cikgu: Itu bukan pertanyaan, bodoh!
Murid-murid: Ini ialah jawapan, pandai!
Cikgu: Mati aku!
Murid-murid: Hidup kami!
Cikgu: Rotan baru tau!
Murid-murid: Akar lama tak tau!
Cikgu: Malas aku ajar kamu!
Murid-murid: Rajin kami belajar cikgu!
Cikgu: Kamu gila!
Murid-murid: Kami siuman!
Cikgu: Cukup! Cukup!

Murid-murid: Kurang! Kurang!
Cikgu: Sudah! Sudah!
Murid-murid: Belum! Belum!
Cikgu: Mengapa kamu semua bodoh sangat?
Murid-murid: Sebab kami orang pandai!
Cikgu: Oh! Melawan!
Murid-murid: Oh! Mengalah!Cikgu: Kurang ajar!
Murid-murid: Cukup ajar!
Cikgu: Habis aku!
Murid-murid: Kekal kami!
Cikgu: O.K. Pelajaran sudah habis!
Murid-murid: K.O. Pelajaran belum bermula!
Cikgu: Sudah, bodoh!Murid-murid: Belum, pandai!
Cikgu: Berdiri!
Murid-murid: Duduk!
Cikgu: Saya kata umno salah!
Murid-murid: Kami dengar keadilan betul!
Cikgu: Bangang kamu ni!
Murid-murid: Cerdik kami tu!
Cikgu: Rosak!
Murid-murid: Baik!
Cikgu: Kamu semua ditahan tengah hari ini!
Murid-murid: Dilepaskan tengah malam itu!
Cikgu: (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

Sebentar kemudian, loceng pun berdering. Murid-murid merasa lega kerana guru yang paling ditakuti oleh mereka telah keluar. Walau bagaimanapun, mereka merasa bangga kerana telah dapat menjawab kesemua soalan cikgu tadi, tetapi esok masih ada. Cikgu itu pasti akan datang lagi..



p/s : lawak tiada kene mengena ngan isu semasa yea... :)
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Monday, June 07, 2010

Ekysen Gilerrrr ......

Satu hari seorang pelancong USA dengan eksyennya menyewa teksi untuk melancong di Kuala Lumpur. Pemandu teksi itu membawanya ke Menara Daya Bumi.

"Mr John, inilah menara Dayabumi. Dibuat dari marmar putih. Bila malam ia berkilauan. Kami ambil masa setahun untuk menyiapkannya." Kata pemandu teksi dengan bangga.

"Ceh! Kalau di USA...bangunan ini kami boleh siapkan dalam masa sebulan sahaja." Kata pelancong tadi dengan berlagaknya.

Pemandu teksi tadi terkedu. Untuk menunjukkan kecanggihan KL, pelancong tadi dibawa ke Menara KL.

"Mr John, inilah Menara Telekomunikasi yang canggih. Kami mengambil masa err...dua bulan untuk menyiapkannya." Kata pemandu teksi sambil menyerkap jarang untuk melawan keegoan pelancong USA tadi.


"Oh...kalau di USA..bangunan ini dapat disiapkan dalam masa dua minggu sahaja." Kata pelancong tadi dengan berlagaknya lagi.

Merah padamlah pemandu teksi tadi. Sambil memandu, pemandu teksi tadi terus meluncur melintasi KLCC. Sambil bersiul pemandu teksi tadi tidak berkata apa-apa pun melainkan terus memandu.

Pelancong tadi dengan tersengih...menyindir..

"Che Mat, berapa lama masa diambil oleh negara kamu untuk menyiapkan bangunan itu?" Kata pelancong tadi sambil menunjukkan ke arah KLCC.

"Apa?" Kata pemandu teksi tadi. "Mana bangunan?" Kata Pemandu itu lagi kehairanan.

"Itu..yang tinggi tu.." Kata pelancong tadi sambil menunjukkan KLCC.

"La......Usupadora...entahlah Mr John...semalam saya lalu kat sini takde pulak bangunan ini. Bila pulak bangunan ini tumbuh...hish!..impossible." Kata pemandu teksi itu sambil mengerutkan muka. Mr John terdiam lalu tersipu-sipu malu.

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Thursday, June 03, 2010

BUah penyebab kematian!!!

Disebuah kampung jauh di pelusuk dunia.. terdapat satu kampung yang dihuni dengan penduduk kanibal. Mereka menjadikan orang luar atau orang asing sebagai makanan mereka.
suatu hari, alkisah 3 lelaki tersesat di dalam hutan hingga mereka di temukan dengan penduduk kampung tersebut. Malang tidak berbau, mereka dihadapkan kepada Ketua puak mereka. Ketua puak tu pun mengarahkan anak buahnya supaya membunuh ketiga lelaki itu utk dijadikan santapan. Ketiga lelaki itu pun merayu dgn sepenuh hati supaya mereka dibebaskan.

Oleh kerana mereka merayu dgn bersungguh-sunggguh, ketua puak itu pun setuju utk melepaskan mereka dengan satu syarat. Syaratnya ialah mereka perlu mencari 10 biji buah dari jenis yang sama. "
Ah.. nie simple punya keje".. kata mereka dalam hati.

Maka mereka pun berpecah ke dalam hutan untuk mencari buah-buahan tersebut dengan diiringi oleh beberapa lelaki dari puak tersebut. Lelaki yang pertama keluar dengan membawa
10 buah nenas. Kemudian berkata ketua puak kepada anak buahnya, " Sumbatkan buah tersebut ke dalam punggungnya, kalau dia mengeluarkan bunyi, bunuh dia!" Lalu buah nenas itu pun disumbatkan kedalam punggung lelaki malang tersebut. Pada buah nenas yang kedua, lelaki itu pun menjerit dan dia pun dibunuh.

Kemudian lelaki kedua pun muncul. Dia membawa
10 biji ciku bersamanya. Dia pun dikenakan tindakan yang sama.Oleh kerana buah ciku kecil, lelaki itu dapat bertahan sehingga buah ciku yang kelapan. Pada masa ini, tiba-tiba lelaki tu ketawa. Maka dia pun dibunuh.

Apabila sudah mati, roh orang yang pertama pun berjumpa ngan roh orang yang kedua. "Kenapa kamu ketawa pada buah ciku yang kelapan?" tanya roh pertama. Jawab roh yang kedua, "Aku nampak rakan ketiga kita tu keluar dengan membawa
buah durian!!"

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...