There was an error in this gadget

Wednesday, June 13, 2012

Rezki Kawen.. Realiti yang tidak perlu contoh.

rezki kawen. 
pnh dgr term nie?
satu realiti yang di katakan sebagai olok-olok sahaja tp ianya btl kot.

" kau jangan risaulah man, kau kawen je.. insyaAllah ada rezki tu nnti ".... 

**** selang seminggu

" aku dpt kerja kt company yg aku pergi interbiu bulan lps.. basic lg byk.. stat bulan dpn "


" kan aku dah ckp... rezki kawen......." 

x sangka tp tulah kenyataan. kekadang kita x sangka yg setiap langkah kita ambil tu akan ada berkat dan barakahnya.

rezki anak... rezki kawen.. tu sume kita xtahu benda tu wujud atau pun tidak.
tp ianya mmg berlaku dlm realiti kita. smpaikan bila kita dpt rezki yg Allah bagi.. tiada alasan yg munasabah nk dikatakan selain yg dikatakan di atas nie.

actually.. benda tu telah di qada' dan qadarkan .. sbb tula.. kita sbg hambanya.. kene sentiasa percaya yg rezeki tu ada di mana2..

* mode nurani. 

ikhlas kita lakukan sesuatu perkara... insyaAllah sentiasa akan ada ganjaranya..

cube la tnya org2 yang nk kawen tu... ada ka depa sedia ?.... konpem tidak
financial depa kukuh ka? suam2 je kan.
tp... postiif dan tekad dlm diri .. percaya pada Tuhan yang insyaAllah akan ada rezeki..

sbbtula kekadang kita tgk..
lepas org tu kawen je... die akan dimurahkan rezki..
lepas dpt anak baru je... akan murah rezki..
lepas kawen satu lgi jer... pun murah rezki... *okeh nie tpu. 

ada depa rancang? tidak sama sekali...
ada depa tahu akan jadi lgu tu? oh... tidak terpikir..
tp tulah.... difirkan x munasabah.. tp mmg berlaku..
dari satu segi... ianya adalah suratan dlm hidup kita..telah ditentukan olehNYa..
dari satu segi pula.. atau dr konteks kemanusiaan.. org akan simply assume..tanpa perlu fikir panjang adalah rezeki kawen/anak.

jadi kebrangkalian rezeki itu akan ada slps kwen.. so yg blm kawen tu.. cpt2lah kawen.. xnk murah rezki ker?


aku? amik seri pelamin jerlah.... t_t


~ yang blm kahwen
aDfeez. 



always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...