There was an error in this gadget

Tuesday, June 22, 2010

KISaH Roti Canai....

Seorang sahabat yang mengambil kursus Sport Science dari UPM memberitahu sekiranya kita mula bekerja pada umur 20 tahun dan makan sebiji roti canai setiap hari, kita mungkin tidak akan hidup sehingga umur 55 tahun.

Kenapa?

Sebiji roti canai mengandungi kalori sama dengan 5 KM berjogging. Maknanya, sekiranya kita jogging sejauh 5 km, lepas tu kita sapu sebiji roti canai serupalah kita tak jogging langsung. Dah tu kadang-kadang sapu sampai 2 biji dan langsung tak jogging. Selain dari itu, terdapat so much
oil in roti canai.Nak uli tepung, taruh minyak, nak canai, taruh minyak, nak goreng taruh minyak. Dah tu, minyak tukang roti pun masuk sekali (peluh dia). Bila kita exercise, kita peluh. Penyakit keluar bersama peluh, itu pasal kita sihat bila berpeluh. Sekarang, kita makan tukang roti canai punya penyakit pulak.Lagi satu, jangan makan roti canai yang tukang buatnya pakai cincin sebelah kiri.
Faham-faham ajelah... Huhu

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

12 rakyat jelata:

nas said...

tapi roti canai sedappppp..ahahaha...nak wat cmne...btw nice info...xyah jogg jela..buang mase jerk..eheheh..amboih...err..td ader citer nujum pak belalang..ehehe

Mazru Majid said...

huhu..aku jarang bangat mkn roti canai nih

taqO said...

hoho!
betul ke ni bllg?
fakta o auta?
tapi sy xla slalu mkn...
cume best mkn roti canai ni. :)

Eyriqazz said...

hik3..roti canai memang sedap sampai tak teringat pasal kesihatan...huk3..

E.d.Y said...

i love roti canai..xkira..hehe

beLalanG said...

nas ~> hahaha.. kan.. mmg sedap!! bllg pun suka.. weee...
cter nujum pak bllg??? hehe. best2!!!

beLalanG said...

mazru ~> hehe.. mazru suka makan apa??? :)

beLalanG said...

taqo ~> hahaha... of coz la....
auta! :P

beLalanG said...

eyriqazz ~> amboi nama... nak saen.... :P

hihi.. ye ker??? kesedapan roti canai tu terletak kt mana?

beLalanG said...

edy ~> hahha... model mcm eddy xpe makan byk2!!! :P

.alie. said...

xda rang jual jadi jarang makan roti canai

T_T

beLalanG said...

alie ~> mcmane tu??? ada org jual... tp jaragn makan roti???
ooo bguslah.. jaga bdn la tue :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...