Tuesday, April 20, 2010

RISk -TaKer???

Bpe ramai orang kat dunia nie di lahirkan sebagai risk-taker??
Bper ramai pulak orang yang btul2 dominative risk-taker??
adakah korang seorang yang risk-taker?
Definition risk-taker dari gaya bahasa Belalang adalah seorang yang berani menyahut cabaran atau seorang yang berani melakukan sesuatu yang di luar jangkaan...
Dlam erti lainnya... kire orang yang risk-taker nie lebih berani la dari orang yang "keep maintain" in their life

OK2.. stop!! nie bukan kelas investment atau money maker k... bg aku perkataan risk-taker nie bukan hanya utk investment and finance,, dalam kehidupan seharian kiter pun boleh di aplikasikan..
segala aktiviti yang membawa pembaharuan dlm hidup kita boleh di kategorikan sebagai risk.. dan if kita sanggup ambil risiko and face the challenges.. so it will lead us to be a risk-taker person...


OK...Malam kelmarin aku borak dengan sorang membe pempuan aku nie... by phone.. and we talk all bout this love stuff and since both of us are single.. so aku try tnye die cmne die slalu dapat byk skandal..
yelah.. die kater die single.. but most of time ada je jejaka2 yang sms dan call die... so xdelah single manapun bg aku...at least she definitely less-sunyi than me...
so bila mlm tue aku tnye die x sms sape2 die.. die kate "aku kan single, sapelah nak sms aku nie" he3
what the fish? x caya lah aku.. so aku pun mulakan penyiasatan detektif conan yang mana seterusnya membawa perbualan kami ke topik cmne die boleh kenal ngan mamat2 nie.. jwapan die senang je; by yahoo messenger je...ok i got it... so it means die bg no phone die kat orang yang die bru kenal? ok mmg berani bg aku...
so aku ckp " berani gler ko bg no ko kat orang yang ko xkenal dlm 24 jam??"
then she answered: "well.. im a RISK-TAKER" beb.." ???!!!!


byk lagi yang kami bualkan mlm tue... we keep each other companyla i guess..
Then besoknya after aku bangun tdo, perkara pertama yang yang terlintas dlm pale otak aku nie... adalah ayat membe aku smalam... RIsk-taker...ha3

So, I couldn't help but wonder.. how many of us are a risk-taker kat luar sana tue??
Berapa ramai orang yang berani bg no phone die kat orang yang die x kenal dlm tempoh 24 jam?
mungkin korang akan ingat aku nie agak kekampungan kan.. well thats me...
Aku rase janggal dan pelik kalo orang dok sebok sangat nak no phone sedangkan basic personal mcm nama, umur dan asal kita x ditanya terlebih dahulu?
pasal tuelah aku mmg susah nak bg no phone kat orang... seingat aku buat masa nie pun aku pernah bg kat 2 orang je no phone aku kat kenalan ym... orang pertama yang aku bg pun lepas chat ngan die satu malam which means lebih dari 10 jam kami chat..
orang yang ke2 pulak aku bg nak dekat seminggu kami chat bru aku bg... bg aku no phone are something personal that need us to think carefully before u give it to someone... unless if u are not bother to change the number every time when u are so annoy with some people who always keep call and sms u...
x pasal je nak kene tukar no and kne sms kat sume orang bgtau no bru kita...



kenapa aku ckap bg no phone nie risiko?
yelah...cube korang pikir,kalo lah nanti kiter x berkenan dengan orang tue..cmne kita nak larikan diri kita? nak2 die asyik sms dan call kacau kiter.. mmg annoying gler time tue.. kan ke implikasi dari tindakan kiter dlu? time tue ko nak sesal pun x gune.. no dah bg pun x dpt nak lari mane dah...
nak tukar no pulak.. rase sayang je.. membe2 sume dah tau ne no kite...
so time nak bg no phone kat somebody for first time kenal, korang fikirlah dlu 2 3 kali... manelah tau kot2 ada kesan sampingan ker, side-effect atau len2 hal ke yang mungkin terjadi?
Katakanlah korang mess up with wrong person.. x pasal je no tepon jadi bahan sedekah kat sume membe2 die.. nak ker jadi femes sekelip mata cmtue? he3
so... bak kater nabil: lu pikirlah sendiri ok...



nota kaki : entri lama nie.. nk mintak pendapat kengkawan cmne tgk....
oh.. gegurl sangat entri nie!!!! hahahahaa

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

2 stalkers baik hati komen:

Unknown said...

hahaha..cam ku kenal ayat ini tp dimana ya??ermm..aku pun wat cmtu kot..bg no kt org aku xkenal..pg mamposs laa..haha..klw boring ignore je..sorok fon bwh bantal..settle prob..tul x?

aDfeez said...

hahaha... org2 kental mcm ko je sanggup buat... huhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...