There was an error in this gadget

Wednesday, July 14, 2010

LAwak KAWen...



Pada cuti hari minggu yang lalu, aku menghadiri Satu Majlis akad nikah kawan pada kawan ku. Waktu tu aku bercuti dikampung dia. Jadi bila ada kenduri macam tu dia pun pergi dan ajak aku sekali. Aku pun ikut sama.

Masa tu majlis akad nikah tu dijalankan di ruang tamu. Ramai orang aku tengok, sambil duduk bersila mengelilingi tok kadi dan pengantin lelaki. Dahsyat, pengantin tu duduk atas bantal macam raja. Aku jarang tengok majlis macam nih.

Jadi masa bersila tu, aku pun mengesot sikit2 untuk dengar apa yang tok kadi akan tanya. Rupanya macam2 jugak tok kadi tanya. Tapi ada satu soalan yang menyebabkan aku malu besar?...


Tok kadi tanya pasal satu hari berapa kali kene sembahyang, dengan lajunye mamat pengantin tu jawab " lima ". Tok kadi tanya lagi, bagi contoh2 najis kecil, dia pun jawap kencing baby yang kecik2 lagi. Tok kadi pun angguk ler, jadi aku rasa jawapan tu ok la kut. Tok kadi tanya lagi contoh najis besar, mamat tu mula dah panik,jeling kiri, jeling kanan, mula tengok syiling, aku rasa macam nak tolong je mamat pengantin tu?bukannye susah, jawapannya anjing ngan b@b! je,..tapi mamat tu dah mula berpeluh jantan keluar kat dahi?.tok kadi mula senyum?
Aku sebut dalam hati moga2 dia dengar 'anjing ngan b@b! la hoi', tapi rupanya aku cakap dalam hati dia tak dengar. Aku tak tahu apa yang jadi selepas itu, kerana majlis tu jadi kecoh kerana ramai orang yang berada disekeliling majlis tu sambil minum air sirap, tersembur keluar minuman tu terkena baju ramai orang, aku pun sama, masa tu aku tengah minum sirap tu, tiba2 aku semburkan balik, dah kene member kat tepi2, kecoh jadinya, aku pegang mata aku, penuh dengan air mata. Yang aku ingat masa tok kadi tanya tentang contoh najis besar kat pengantin tu keadaan senyap sunyi?.

Tapi bila pengantin tu jawap "Taik Gajah"
suasana jadik hingar bingar dengan gelak ketawa orang yang dah tak boleh tahan, nak control macamana ?taik gajah? besar betul..nak2 bila gajah makan durian....hahaha...!!!

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

24 rakyat jelata:

Oong-ong said...

hahahaha..kelakar gile...

beLalanG said...

oong -oong ~> jgn gila...hehe :P

taqo said...

hehe..tu la bllg..
cakap dlm hati,sian pengantin
kene gelak..ekekek~ :D

yo87 said...

ni mesti gabra tahap cipan ni. LOL ;p

ezam said...

nebesssss kot belalang~

mohdandmeriam said...

salam bllg..tulah kena belajar bila nak mengadap tok kadi..inilah akibatnya dada tu tak berilmu ..kan malu diri sendiri je..hehe ..bllg pun ikut sembur jugalah..

~nEeYsA~ said...

adoyaiiii...
klakar....hikhikhik

apiih said...

taik gajah mmg besar..LOL..ahahahaha ;D

apiih said...

taik gajah mmg besar..LOL..ahahahaha ;D

Qarl said...

siyes kelakar x hengat

E.d.Y said...

haha..sengal

belalang hijau said...

tp jgn gelak kat org...
sok bila korang sendiri dah duduk depan kadi tuh,gabra dia mmg semacam...kene benda yg senang pun jd susah depan tuh...'
hee...

beLalanG said...

taqo ~> kesian kan die???? :P

beLalanG said...

yo87 ~> prepare dr skg k... hehe :)

beLalanG said...

ezam ~> mungkin kot.. nebes spt nk mintak saen ngan artis ezam! :P

beLalanG said...

cik yam ~> hahaha.. itulah...
time tu sapa yg x sembur.. mmg lambat n blur~ :P

beLalanG said...

neesya ~> ketawa guling2 mcm tenggiling...:P

beLalanG said...

appih ~> mana tau??? pnh tgk ek???

beLalanG said...

apiih ~> mcm tau je... pernh skodeng gajah ukk ukk la nie?? hahahahha :P

beLalanG said...

qarl ~> jgn buat gitu yea...:P

beLalanG said...

edy ~> sengal ubi k sengal ayam???

beLalanG said...

bllg ~> baik kembar... heeee :P

adibabdullah said...

sian pempuan tu...kan dh rugi..

Encik Bell (beLalaNG) said...

adiba abdullah ~> hehehe... xpelah.. sian jugak jadi kawen.. dpt laki cmtu.. ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...