Saturday, June 13, 2009

Upin & Ipin... BEtul BeTuL bEtuL



Siapa peminat Upin & Ipin??? Angkat tangan..he3


Boleh kater sume orang minat kat animasi Upin Ipin nie kan...
but,
Korang sedar x biler animasi mule2 muncul?
Dalam 2 tahun lepas kan...Munculnya animasi Upin Ipin melihatkan revolusi animasi di Malaysia..
semakin lama semakin berkembang dan melihatkan kekreativiti warga Malaysia setanding dengan artist2 luar negara...

Actually, tadi aku hang out kat Shah Alam mencari something yang aku pon x tau ape ke bende...
dalam bahasa mudahnye.. buang masa lah
sekali kala.. kater orang...setiap perjalanan tue kan ada pengalaman...
so.. sampai je aku kat PKNS agak bingung jugaklah nape tibe2 orang ramai sangat...
lebih ramai dari biasa.. ingatkan ade show or konsert ka????
rupenye2 ade Event FESTIS ( Festival Sains Teknologi Inovasi Selangor) ...
berkenaan dengan inovasi dan rekacipta produk la... dan di rasmikan oleh Menteri BEsar Selangor... owh no wonder la ramai gler orang ari nie...



macam2 jugaklah produk2 bru yang dapat aku tgk... dari produk luaran hinggalah produk dalaman... produk yang luar biasa pun ade sampai aku pun pelik tengoknya... he3
kreatif jugak orang2 Malaysia nie rupenyer...
so x terkejut la aku kalo2 nanti klua pulak realiti show 'Malaysian Inventor'..he3
ala2 American Inventor tue.. aku suka rancangan tue.. membentuk minda dan iq...

so...ape kene mengena ngan Upin Ipin kan?
jauh gler aku merepek meraban nie... ok2
kebetulan masa aku sampai tue... event tue bru nak di rasmikan... and aku nampak atas pentas ada MEnteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid dok sengih2 .. sumpah aku x tau nape..
pastu kelualah maskot Upin Ipin tue...brulah aku tau nape...
Tan Sri peminat Upin Ipin jugak rupenya.. he3
then ada robot jugak atas pentas tue...ingatkan Wall-E... rupenyer Wooly... he3


nampk je Upin Ipin budak2 lah ape lagi cam nampak lolipop ataupon kedai Toys"R"Us...
berlari2 sume nak ke depan pentas... he3
ikutkan hati mau je aku join ke depan.. but moral decency.. ha3
so kejap jelah aku kat situ.. aku pon bukannyer suka sangat kat tempat ramai2 nie..
Banyak orang = Banyak perangai = Banyak Bau = Boleh Pengsan... he3

Pastu aku g makan McD kat Pkns tue.. Dah lame x rase BIg Mac..
first time aku mkn kat situ and my opinion is : The Place is Suck... Dull and Pale...
tengah2 aku makan tue... I couldn't help but wonder..
Berapa lama dah animasi Upin dan Ipin nie???
Cmne ia ditubuhkan???
Pernah dengar nama Les'Copaque sebelum nie???

After Upin Ipin show released, Les'Copaque terus jadi femes company.. Who knows kan... he3
well congrats geng.. korang memang cara... boleh jadikan kartun malaysia 'live'...

ingat lagi Usop Sontorian??? Keluang Man??? dan kartun2 Malaysia yang seumpama dengannye??
Dulu kartun kiter nie stiff gler.. he3.. lagi2 kalo time tengah berdialog... tu jelah gmbrnye.. ha3
but its still ok what.. he3


Apa yang bermain dlm pale otak aku nie kan.. siapa sangka Upin Ipin yang mana ceritanya berkisarkan 2 budak botak yang menempuhi pengalaman hidup meraka dalam usia mereka yang masih mentah lagi menjadikan kartun Malaysia suatu yang boleh di banggakan...
Nak di ikutkan aku salute gler ngan production Les Copaque pasal dorang boleh cipta sesuatu benda yang membuka byk mata diluar sana bhwa Malaysia juga tidak kurang hebatnya...
hak3...

Tgk jelah cter GEng: Pengembaraan Bermula tue...
hampir sume orang dlm produksinya kiter x kenal kan??? x femes langsung..
x perlu pon Yusoff HAslam, Ahmad Idham dan lain2 pengarah yang hebat2 utk wujudkan cerita ini... dan tgk pula kutipannya??? Pecah BOX oFFice lagi.. Lebih dari yang di target...
So aku mmg respek kat mereka2 yang pintar IT nie dan mewujudkan filem animasi Malaysia yang pertama...

So keep it up ok... Upin Ipin pun nak xlame nak keluar filem mereka yang terbaru berjudul
Upin Ipin : Angkasa pada 2011... so same2 la kiter nantikan...

>>click sini<< kalo nk tau segala perkembangan terbaru animasi ini

...btul btul btul...


always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

0 stalkers baik hati komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...