There was an error in this gadget

Thursday, February 11, 2010

Kisahnya... Three Siblings...

Alkisah, ada 3 orang adik beradik, yang mana ketiga-tiga perempuan.

3 dara pinggitan

Anak yang sulung, namanya Rozana, yang kedua namanya Rozita, dan yang ketiga nama Roslina. Oleh kerana mereka ini anak kesayangan kedua orang-tuanya, maka mereka dikahwinkan bertiga secara serentak dengan pasangan pilihan masing-masing.
Selepas berkahwin, pergilah mereka berbulan madu atau dalam bahasa Inggerisnya Honeymoon ditempat yang berasingan mengikut selera mereka dan pasangan masing-masing. Rozana memilih untuk berbulan-madu ke Pulau Tioman di Pahang, Rozita pula bercadang nak ke Pulau Pangkor, Perak dan Roslina ke Langkawi, Kedah.

Sebelum mereka pergi berbulan madu, kedua-orang tua mereka berpesan dan meminta agar mereka menghantarkan berita tentang segala apa yang terjadi sepanjang tempoh berbulan-madu itu. Oleh kerana kedua orang-tua mereka menggunakan telefon bimbit, maka ketiga-tiga anak mereka diminta mengirimkan pesanan ringkas (SMS) mengikut KOD yang mereka faham berdasarkan iklan di TV, Majalah, Akhbar dan lain-lain media.

Tiga hari selepas mereka pergi berbulan madu, sampailah mesej pertama dari anak sulung mereka Rozana, berbunyi ringkas “STANDARD CHARTERED“. Setelah kedua orang-tua mereka mendapat pesanan tersebut, cepat-cepat mereka mencari iklan standard chartered di dalam akhbar. Iklan itu berbunyi ” BESAR, TEGUH, PERAMAH”, maka tersenyumlah ayah dan bonda Rozana? Fahamlah mereka yang anak meraka sedang berbahagia.


Pada hari keempat, tiba lagi satu SMS dari Rozita di Pulau pangkor. SMSnya pendek saja, “NESCAFE“. Dicarinya iklan Nescafe di dalam majalah dan dibacanya iklan tersebut,..berbunyi,? “NIKMATNYA SAMPAI KETITISAN TERAKHIR“. Tersenyum bangga kedua orang tua Rozita, sambil ketawa tak kering gusi, happy.



Masuk hari kelima, tiada apa diterima. Begitu juga hari keenam dan ketujuh. Tiada berita dari anak bongsunya. Ayah dan emak Roslina mengeluh dan terdetik dalam hati mereka? “anak aku ni, dah dapat suami langsung lupakan aku?sampai hati mereka,..hingga tak menghantar khabar berita kepada aku pun?”

Seteleh masuk minggu kedua, akhirnya tiba-tiba handphone ayah Roslina berbunyi “Beep, beep” tanda mesej sampai. Lalu dibaca mesej ringkas itu berbunyi?. “CATHAY PACIFIC” Dengan segera kedua orang-tua Roslina mencari iklan dari majalah. Didapati iklan tersebut berbunyi,? “7 KALI SEMINGGU, 3 JAM SEHARI, NON-STOP!!!!!!” ? ?..


peace =)

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

12 rakyat jelata:

pak long said...

salam buat belalang...
teringat lagu ROZANA nyanyian amy...

E.d.Y said...

agak lucah entry nie...hehe....

apiih said...

btl kata bro E.D.Y..huhuhu

BELALANG said...

pak long : wslm pak long.. hehehe
teringt??? mesti pk long pandai nynyian lg tu...
rozana~

edy & apiih :erk.. alamak.. bllg lupa nk warning awl2... huhu
ermm.. sapa2 x ckup 18 tahun x leh bca... gitu? =P
sori yea....

:: hayati :: said...

bllg da dewasa yer.....hehe

mohdandmeriam said...

salam belalang. bijak betul otak belalang sebijak babaknya ke. agaknya pramlee berguru dengan kedua2 belalangkah.

PenuliS said...

belalang!!ngee~

Afzainizam said...

Salam dari kami http:// firestartingautomobil.blogspot.com

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan

Terima kasih
Kerana kembara ziarah maya
Membuka ruang, menyingkap dalam
Hingga tersentuh nurani, tercuit imaginasi
Tiada bandingan

mewarnakan hari-hariku
Mewajarkan masa berlalu
Kau tak henti mencetus keinginan
Merangsang pengembaraan
Kau meruntun, menyayat
Memukau
Dan mengasyikkan

Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan....

Salam kenalan dari kami… ape pun kami sedang baca older entry pos korang ni… thanks kongsi cerita.. harap aku menerima respond yang baik dari blog korang ni…
Salam sebuah persahabatan….

BELALANG said...

yatie : hihi.. sdkr hiburan semata2.. hehehe

mohd&meriam : hehe.. haah..
mana tmphnya kuah kalo x ke nasi..=)

penulis : sorri kalo ent3 kali nie agak x senonoh.. skdr hiburan je.=)

afzainizam : thanks .. puisi yg sungguh indah.=)
salam perkenalan dr bllg.=)

Abg Din said...

wah.. buat citer 3 Abdul la pulak....

hurmmm....

:D

BELALANG said...

hehe... haah tp version gegurl .. hii

Miss jane said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,正妹牆,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...