There was an error in this gadget

Friday, June 10, 2011

Batu Caves orang Hindu punya???

*******sebelum tu.. aku nk nyatakan bahawa nie bukanlah
entri bersifat kekauman... ****

pernah pergi batu caves???
kalo x pnh pun.. sume orang tau lah
btu caves tu kan...
agak2 nya perkara pertama yang terlintas kt fikiran 
korang bila sebut batu caves apa???
mesti tmpat perayaan / sembahyang kaum Hindu..


kita kembali ke zaman dlu kejap ok...
dlu2... seingt aku lah...
batu caves antara tmpt yg plg orang nk kunjungi...
sbb keunikan die..
die punya anak tangga .. dan juga gua yang terdpt dlm tu..
dlu... ramai2 tourist dtg sini...
nk tgk keunikanya dgn mata sndri..
aku pun dlu pnh la dtg sini... tgk2 apa yg ada kt sini...
aku ingt lg.. time tu byk giler burung merpati.... tu la pertama kali 
aku tgk burng byk cmtu......
tapi. 


sekarang nie... aku x sdar sejak bila batu caves dah jadi hak mutlak
kaum Hindu.. 
aku x sedar sejak bila .... setiap kali sebut batu caves.. 
akan terbayang perayaan thaipusam.. 
aku x sdar.. sejak bila.. batu caves dah jadi tmpat tertutp...
skg nie dah ada pagar kt depan dah.. 
aku x sedar... sejak bila.. burng2 merpati dah xde kt situ...
aku x sedar.. yang kawasan tu dah jadi suram... 


bukan apa... aku x kisah pun sebenarnya...
cume aku terpikir... bukan ke tu dahulunya tmpat perlancongan malaysia
sekrang dah jadi kwasan tertutp...
SEJAK BILA???

~ yang kekadang terlepas bnyk fakta penting
aDfeez







always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

12 rakyat jelata:

AmyZana said...

a'ah kan ? sejak bile ek ? dulu cam ok jer~

ADfeez said...

amyzana ~> haaa... tu yg kita xtau tu...

delarocha said...

klu lalu ctu, aku rasa lain macam je
tak pernah terlintas nak singgah. tak tau la kenapa

HEROICzero said...

eh dah tutup utk public ?

ADfeez said...

delarocha ~> sbb tmpt tu dah x jadi tmpat kunjugan org melyu.. btul?

ADfeez said...

heroic ~> buka lg rasanya.. tp dah x "sepublic" dlu....

mr.syazwan said...

ermm x sedar lak burung2 x byk kat situ lg

kan ke ada??

tpi bukan burung merpati la

tapi "burung hitam" hahaha
;p

ADfeez said...

syazwan ~> hahaha.. lain mcm je ckp burung hitam tu.. hahah :P

CIK TOM said...

ntah xtau pulak..xpernah pergi masuk sana..just lalu je..

ADfeez said...

cik tom ~> dah xde org pun yg nk mask... except tourist...

Kisah Hati said...

tak pnah pegi lagi...ngeee...

ADfeez said...

cik hati ~> haaa.. x pnh pergi??? ekekekek :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...