There was an error in this gadget

Tuesday, November 30, 2010

Lawak Romantik.... bukan 18sX!!!!





CINTA LOMBOK.....


Joko seorang warga dari Lombok sedang menggoda awek Melayu bernama Tipah.

Joko : Tipah, marilah ikut abang balik ke Lombok, abang membutuhkan mu di sana...

Tipah : Kepala butuh pak hang!!! (Lalu melempang Joko)

                   ************************************************************
RABA

Pada suatu hari,ali pergi ke sekolah kerana ada ujian.Nak dijadikan cerita ali tidak membawa pemadam.Lalu dia pun ingin meminjam pemadam dari seorang perempuan.Ikutilah perbualan mereka:
Ali  :Siti,nak "RUBBER".
Siti  :Apa nak "RABA".
Oleh kerana Siti salah faham maka Ali pun dilempang.
Korang pikir le ape yang die pikir.

                 ************************************************************
TAK ROMANTIK LANGSUNG.....

Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:

Isteri : Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?

Suami : Kenapa?

Isteri : Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?

Suami : Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?"

               ************************************************************

MEE BANDUNG.......

Untuk beberapa tahun,Ahmad Sufian telah mengadakan hubungan sulit dengan orang gajinya,Sutina ...Suatu hari, Sutina memberitahu Ahmad Suffian yang dirinya mengandung ...

Ahmad Suffian yang tidak mahu merosakkan perkahwinannya, telah mengambil keputusan untuk menghantar Sutina balik ke Bandung untuk melahirkan anak mereka di sana ...

Beliau berjanji akan menanggung segala kos untuk anak tersebut sehingga anaknya nanti berusia 18 tahun ...

Supaya rahsia mereka berdua tidak terbongkar, Ahmad Suffian menyuruh Sutina supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulis perkataan "Mee Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahir nanti .. Ahmad Suffian akan menguruskan segala perbelanjaan
untuk anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

Suatu hari, 9 bulan selepas itu, ketika Ahmad Suffian pulang dari kerja, isterinya Norzalina menegur Ahmad Suffian dengan muka yang keliru ...

"Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kata Norzalina.

"Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang. Nanti abang jelaskan," kata Ahmad Suffian.

Norzalina pun memberi poskad itu kepada Ahmad Suffian dan melihat
Ahmad Suffian membaca poskad tersebut, sebelum muka Ahmad Suffian
bertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!!

Poskad itu berbunyi ...

"Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung - 2 ada telur, 2 tiada telur. Tolong hantarkan kuah lebih ya!"

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

14 rakyat jelata:

miss miera said...

hahahaha...anak kembar 4 ke pe..huhu

Encik Bell (beLalaNG) said...

miss miera ~> haah.. anak kmbar 4 :P

miss miera said...

2 lah....
mesti bini dy pelik pkir pasal poskad 2...hehe

Encik Bell (beLalaNG) said...

miss miera ~> nk idup kan.. kene pandai makan.. pandai simpan.. ekek :P

miss miera said...

ha...like2...hehe..
naty letak cite best2 g k..
x saba nk bace...heee :))

Encik Bell (beLalaNG) said...

miss miera... hehe kalo rajin bcalah lawak2 yg lain tu .. ekekek

click sini :http://alkisahsibelalang.blogspot.com/search/label/Kisahnya...

Belalang Hijau said...

hahaha betul2 kembarku...

btw belalang ada bangunkan satu blog baru.try la singgah kalau berani..hee

http://berdekah.blogspot.com

Encik Bell (beLalaNG) said...

bllg ~> hehehe.. wah ada 2 blog yea?
:clap clap: :)

E.d.Y said...

isk3x..suka 18sx

Encik Bell (beLalaNG) said...

edy ¬> dah xde dah 18sx dah....:P

zulfikar84 said...

mee bandung 4...... bungkus ye bang :)

Encik Bell (beLalaNG) said...

zulfikar ~>siappppppppppppppppp :P

nas said...

muahahhaa..lawak2...nice entri nie....tu la..salah faham membawa kepada kebinasaan..hhahaha....

Encik Bell (beLalaNG) said...

nas ¬> hehe.. thanks....:)
btul tu..s tju..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...