There was an error in this gadget

Thursday, February 24, 2011

MIsteri bola ping pong....

Amer berumur 15 adalah seorang anak yang pendiam. Dia sungguh misteri. Bapanya seorang pesara tentera, kini memulakan perniagaan kecil-kecilan, manakala ibunya telah pun meninggal dunia sejak dia berumur 8 tahun.
Tinggal lah Amer dan bapanya berdua. Bapanya seorang yang amat tegas dan mengharapkan Amer berjaya didalam pelajaran.
Setelah bertungkus lumus belajar akhirnya Amer mendapat kesemua A dalam setiap mata pelajarannya
ketika menduduki peperiksaan SPM.

Suatu petang bapanya memanggil Amer. "Bapak bangga dengan pencapaian engkau, Amer, apa kau nak sebagai hadiah kerana cemerlang didalam PMR? Basikal?"

Amer hanya membalas "Saya hanya nakkan 2 biji bola ping pong aje bapak."

Bapaknya hairan. Tapi dia tetap menunaikan hajat anaknya. Dia lantas membelikan anaknya 2 biji bola
pingpong.


Masa kian berlalu, kini Amer mendapat kejayaan didalam SPM, dia mendapat 10A dan diterima dijurusan
kejuruteraan mekanikal disebuah university terkemuka di Malaysia. Bapanya bangga dan bertanyakan apakahhadiah yang Amer mahukan. Amer masih tetap mahukan 2 biji ping pong. Bapanya bertambah hairan, namun dia tetap membelikan Amer 2 biji bola ping pong.

Semasa di university, Amer terus berjaya dan berjaya dan dia telah mendapat award sebagai pelajar terbaik di Universitinya. Kejayaan demi kejayaan yang diterimanya dia masih tetap mahukan 2 biji bola
pingpong dari bapanya.


Bapanya terfikir yang dia mempunyai anak yang kurang centre, tetapi masih berbangga.

Akhirnya dia telah diterima bekerja di salah sebuah syarikat engineering yang terbesar di Malaysia yang
bertaraf international. Bapa Amer makin gembira lantas dia masih bertanyakan apa yang Amer hendak. Amer masih tetap mahukan bola ping pong.

"Kau ni, asik2 bola pingpong! Sudah!! Perniagaan bapak makin maju dan bapak adiahkan kau sebuah Kereta Mercedes SLK Compressor"

Namun, Amer tetap terima dengan pemberian bapanya tanpa banyak soal.

Pada hari dia mendapat kereta tersebut, dia keluar untuk men'test' keretanya. Namun, apalah malang Amer, dia mendapat kemalangan yang teruk di Highway KM 1.24 dan dimasukkan ke ICU.

Bapa Amer amat terperanjat dengan kemalangan tersebut.


Semasa di ICU, bapanya menjaga Amer dengan penuh kasih sayang. Tetapi nampaknya Amer tadak harapan nak sembuh, lalu Amer mengeluarkan kesemua bola ping pongnya dan menyerahkan pada bapanya.

"Bapak... ameklah bola ping pong yang saya simpan ni...." kata Amer kesakitan.

"Amer, selama ni ko asik mintak bola ping pong aje, ape ke paedahnya" kata bapaknya

"Sebenarnya ada misteri disebalik bola ping pong ini...." kata Amer

"Apa dia" tanya bapa Amer

Tetapi belum sempat Amer memberitahu meisterinya, Amer menghembuskan nafasnya yang terakhir...

Bapa Amer menjadi separuh gila mengenangkan misteri anaknya..

Apakah misteriya? Anda nak tau???? 




ianya tetap misteri kerana tajuk cerita ini adalah Misteri Bola Ping Pong dan akan menjadi misteri
selamanya .... hahahhaa...

jgn mraha iyaaaaaaaaaaa :P *ampunnnnnnnnnnnn
always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

38 rakyat jelata:

maria_m0hamadiah said...

haha.. mahu kena marah ke!!!

ADfeez said...

maria mohadmadiah ~> hahaha.... satu orang da terkena...:P

mr.syazwan said...

ku pun mnjd separuh gila pikir..

adakah si amer ni banggang??

hahahahah

ADfeez said...

mr syazwan ~> hahaha... mgkin jugak kot...:P

sicomot-comel said...

warghh,,,

xtaw nak marah kat amer atau ad!!! ahahha..

p/s: perenggan pertama tu sepatutnya peperiksaan PMR tapi AD tulis SPM.

p/s: AD cygg kena tag !!

http://sicomot-comel.blogspot.com/2011/02/my-1st-giveaway-by-shida-dan-esya.html

Cik Eliza said...

hahaha !

apa mahu jadiiiiii???


terkena suda ~

adu ai !

;p

khaifaiz said...

Fuyyo.. boleh tak tdo mlm pikir misteri bola pinpong.. ke ad yg misteri ni

Cik Miera said...

haish...mmg misteri,haha

A.s.t.i.n.a said...

dh bc ni ad... tp sedihkn.. baik anak dier tu..

ADfeez said...

sicomot comel ~> hehee.. mrh kt amer la.. wape mrh kt aD ;P

oh nnti aD join yer.. hehe :D

ADfeez said...

cik eliza ~> hehehe nsb la kan.. mcm wakenabeb.. da kene nk buat cemana? :P

ADfeez said...

khaifaiz ~> hahaha.. jgn dok pkr sgt bola pingpong.. pkrkan bola sndri.. ekekeke.. *larikkkkkkkkk :P

ADfeez said...

cik miera ~> hehehehe... hidup jgn di selubungi dengan misteri....:P

ADfeez said...

astina ~> hahaha.. cara astina pkr lain tau... i loikeeee~

norafmi said...

~semoga dipermudahkan kehidupanmu wahai teman~

tq kerana membuat PP tersenyum sendiri...
i'm so excited to now,... tau... so mystery ya.. :)

Entry Terkini : Peraduan "Aku Ada Impian" [ Impikan Rumahku Sy...

syairahmohdanuar said...

haha.ada macam bengang sket.lol :p

niesz said...

ala..wat saspen je..nk la jgk tau nape..ehe..

ADfeez said...

norafmi ~> hehehe.. glad u like it ;)

Edy Zaidi said...

naik giler fikir..huhu

ADfeez said...

syairah ~> hahaha.. bengkek je kan.. hahaha..:P

ADfeez said...

niesz ~> takleh la niesz... nnti lngr pantang ;P

ADfeez said...

edy zaidi ~> jgn pikir... nnti gila... jgn gila.. nnti xde GA edy lg :P

Zulfikar Hazri said...

entry yg paling jahat aku pernah baca dalam sejarah Blog....entry bisa menggoncangkan dunia dan meledakkan gunung berapi vesaiuus... terlalu jahat entry ini hingga hampir membuatkan aku tersedak nak ketawa tapi ku tahan jebat!

Cisss... entry ni berada di tangga kedua selepas kejahatan kejutan hantu dalam video2 tenang... huhhh Jahat la AD niiiiii

AH7 said...

hahaha.....ini klaka

ADfeez said...

zulfikar ~> hahahaa.. sabar2... sekali sekala kenekan org tape kan???? :P

ADfeez said...

ah7 ~> seb bek ko x melenting cm yg len2...ekekeke ;P

tomato said...

podacett ! nak marah ni..grrr :P

ADfeez said...

tomato ~> ahahhaa... eh pasaii apa xde gmbr cik tomato yg kiut miut nieh :P

Fathiah Hamim said...

oihhh angin aku cerita2 macam neh. grrr. :P

ADfeez said...

fathiah hamim ~> geram ker? ?? apa lg.. hempaslah laptop tu tanda mraha.. ada bran? ekekkek :P

PBG said...

hmmm...good posting...

Mr iz said...

ha ha ha ha ..... suspen giler punya misteri....he he he

ADfeez said...

PBG ~> wow... seriousnye... PBG yg mystery skg nie..:P

ADfeez said...

Mr iz ~> suspender jee kan? :p

Bulan said...

adess.leh kne sawan baca misteri nie.ahakss

Mr.IX said...

haha! klu wat tayangan pawagam mau kena bakar pawagam ni...hehe

ADfeez said...

bulan ~> oh... jgn sawan dlu... aD da cop laptop bulan tau :P

ADfeez said...

mr.iX ~> hahaha... xpe... wang dikembalikan ;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...