There was an error in this gadget

Saturday, March 12, 2011

Sian kt die..


Di sebuah kampong di atas bumi di bawah langit. tinggal sebuah keluarga yang kurang senang  (daif) diaoang makn cukup le tak pernah mintak sedekah…….
Pada bulan puasa, hanya tinggal beberapa hari lagi nak raya.
Si anak menceritakan kepada ibunya tentang kawan-kawannya semua telah membeli baju raya, kasut raya, kuih raya, dan lain-lain.
Si ibu hanya diam tidak menjawab.
Anak: Bu …..
         : Bu………
         : Ibu!!!... (menjerit)   dengar tak ni?
Ibu   : ye ape die?
Anak : Bila kita nak beli baju raya?
Ibu  : La… Raya lambat lagi kan. Puasa pun tak habis lagi, sibuk nak raya..
Anak : tapi ibu kaw…..
Ibu     : Degil la budak ni gi main jauh–jauh nu.
            Tak ampak ke ibu tengah menjahit baju nih?
Anak : (dengan sedih melangkah keluar)

Si anak keluar rumah pergi jumpa kawan-kawan dia
Tapi bila dia jumpa semua orang asyik menceritakan tentang baju raya.
Dia lari dari situ.
Dia jumpa sorang kawan dia duduk termenung di bawah pokok dia pergi dekat kawan dia , dia Nampak akwan dia tengah bersedih.
Anak  : Bakpe mung sedih?
Kawan : mak aku tak beli lagi baju raya.
Anak : (Gembira) tak pe aku pon tak beli lagi.
Mereka berbual rancak
Anak : Aku balik dulu ye. Bye…..
Sampai di rumah dekat pukul 6.30 petang…
Sedang si anak tengah tengok tv
Tiba-tiba dia dengar orang beri salam.
Dia menjenguk keluar. Dia Nampak kawan dia.
Anak : Kenapa?
Kawan : (tersengih) ni mak aku beli baju baru….
Anak  : ………….
Kawan : Cantik tak ??
Anak  : Cantik….. (lemah)
Kawan : Bye aku balik dulu . Bye.
Anak merasa kecewa dengan sikap kawanya itu..
Bertambah sedih la si anak…..



always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

14 rakyat jelata:

Nour Akmal said...

comelnya dak kecik tu...=)
suka3...!!!

Oasis said...

Lor...sedihnye...tak guna punya kawan kan. Haha

nub said...

alala,,, smpai hati buat mmber lagu tu naa

ADfeez said...

nour akmal ~> hehe.. sukanya.. die..:)

ADfeez said...

oasis ~> tu la realiti.. kwn menangis susah die cari.. eh?:P

ADfeez said...

nub ~> die nk kene pukooiiii kot :P

Zulfikar Hazri said...

Pinjam rollerblade ko!!!....

aaahhh tak boleh.. ni bapak aku kasi...

ala pinjam laaa...

tak boleh... ko nak beli sendiri!!!...

sampai hati ko kan....

suka hati aku la... weeekkk.....

:(

ADfeez said...

zulfikar ~> kekadang org bleh jadi sangat jahat kan? :)

HEROICzero said...

kah kah kah! jahat duh menunjuk2.

ADfeez said...

heroiczero ~> ang jgn buat cmtu nooo :)

Raji berkata said...

alamak siannyer
budak tu ker yg xdpt baju raya tuh?
blikn la dia stu
hak2

ADfeez said...

raji ~> tu gmbr xde kene mengena... kalo budak tu .. ramai yg nk belikan.. hehee..

raji dah ada bju melayu? :P

Dilla Nur said...

pastu..pastu...pe jd kat die... :0

ADfeez said...

dilla ~> pastu die sdh la.. pastu dilla smbung sndri.. ekekek :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...