There was an error in this gadget

Sunday, January 09, 2011

Budak Bingung@beng0nG???

Satu ari, sorang budak bernama bawang disuruh oleh mamanya yang bernama kunyit ke pasar tuk beli tomato..
mamakunyit : bawang, sini sat noh..
bawang : ade pe maaa???
mamakunyit : camnih, mama nak msk nasi tomato jap agi..so mama nak bawang pi beli tomato jap..boleh x??
bawang : ok maa..tp tomato tu ape?? camner bawang nak kenal tomato tuh?
mamakunyit : hmmm tomato tuh wane merah..ala..bawang ckp je kat tokey tuh yg bawang nak beli tomato.taw la tokey tu nanti..
bawang : orait mama..
si mamakunyit nih kureng yakin dgn si bawang nih..so die nak test si bawang...
mamakunyit ; bawang, katakan lah mama ni tokey, kalu mama tanyer bawang nak beli ape, camne bawang nak jawab?
bawang : (dgn yakin) tokey, mama saya si kunyit suruh saya beli tomato kat pasar!
mamakunyit ; baguss.. camtu la anak mama..

sesampai di pasar.....
bawang : alamak...amende daa mamakunyit suruh aku beli???? x ingat la pulak..aduhhh
tokey : mau ape adik???
bawang : (berfikir bagai nak rak) oooo ye....tokey, mama saya si kunyit suruh beli tomato kat pasar..
tokey : wookeyy
bawang : (masih konfius...biase r budak2 kan) ehhhhhhh ..x..x bukan..sebenarnya mamakunyit suruh tomato beli saya kat pasar.
tokey : huh???
bawang : (masih kebengongan) eh, salohhh..Gini, saya suruh tomato beli mamakunyit kat pasar la..
tokey: aaaaa??? yang mane satu nih????
bawang : aduh..sengal tol..wrong lagi..haaaaa baru saya ingat!!!! The truth is saya suruh mamakunyit beli tomato kat pasar la...
tokey : ooo...camtu rupenye..jd kau yang suruh mamakunyit beli tomato...so ko wat pe kat cni????? pi la balik nuh...suruh die beli tomato nuh...

si bawang pun pulang ke umah....
mamakunyit : mane tomatonyer?????
bawang : Nape tanyer bawangnyerrr???? bukan ke mama yang sepatutnya gi beli???

Terus bawang si budak mengong dibelasah oleh mamanye kerana kebengongannyer...

p/s:smpai skrg konpius nama ikan... *sigh~~~



always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

8 rakyat jelata:

BRO_MONDAY said...

alo...geng...klakar lah cite ni...nama sayuran tu yam x tahan tu...koh koh koh
bawang oh bawang...macam2 hal lah...adeh!

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "**aDa BuDaK HILANG!!!!**"
2. New Entry "^ haLLo..BuLeH saya BanTu??? ^"

sHaH said...

adeh.. bengongnyer si bawang..

Cik Mimie said...

heheheh...sian si bawang...=)

Aizuddin Hanis said...

hahaha....tomato pun xtaw..

ADfeez said...

bro monday ~> sabau jela ..:D

ADfeez said...

shah ~> agaklah :P

ADfeez said...

cik mimie ~> heee... cian jugak :P

ADfeez said...

aizuddin ~> die x suka makan syur kot walaupon die sayur..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...