There was an error in this gadget

Saturday, January 22, 2011

Cermin....





Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal didalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagi tu.

Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah. Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang mencari-cari. . tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya.

Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk kebilik dan melihat cerminnya. Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu..Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya.. bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya. .Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampak cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni taktau cermin tu apa.. so,dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.


Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..Lepas berjumpa dengan mak nya.. mak dia cakap nak lihat sendiri perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..Lalu mak nya pon masuk ke bilik tersebut. Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak. .


Isteri: Apsal mak ketawa?..
Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kawinlain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengok perempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu..

always be a good boY/gaL... dont Get SpanK!!!~[^_*]V~

16 rakyat jelata:

tim said...

kahkahkahkahkah
2x5 jer...!!hahahaha

NAZRUL AZAT said...

muahahaha.... lawak best

Aizuddin Hanis said...

ni mmg kelakar..kalau bapa die y masuk..msti die ckp laki die 2 gay..

Eazy Izzuddin said...

hak3...
prempuan dalam cermin mak dia lah eh
ekeke
xD

A.S.T.I.N.A said...

Sedangkan si suami tu tgk org tu mcm muka bapak dier... huhu pernah baca cete ini...

Tuya said...

adoyai..kelaka..kelaka

Cik Eliza said...

hahaahahaha !

kahkahkahkahakah!

*ta ley benti tawe*

hahaha...

RuSh D said...

hahhaha...sedar pn diri tue..hahaha

ADfeez said...

tim ¬> hehehe.. saba jela kan.. glad u like it :)

ADfeez said...

nazrul ¬> hehe.. da ok dmm?

ADfeez said...

aizuddin hanis ¬> hahahaha.. haah kan?

ADfeez said...

easy izzuddin ¬> hehhe... pandai pun! ;)

ADfeez said...

astina ¬> oh eh? hehhee... aD just share je..heheh :D

ADfeez said...

tuya ¬> hehe.. glad u like it :D

ADfeez said...

cik eliza ¬> kikiki.. ketawa kene tutp mlt cik eliza... hihi :P

ADfeez said...

rush D ¬> die baru sedar... heheh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...